Missugune on hea logo

Kas Sina tead missugune on hea logo? Missugused omadused/ elemendid teevad logo heaks? Kuidas aru saada kas logo on efektiivne või mitte? Suurepärane logo muudab ettevõtte meeldejäävaks. See annab edasi ettevõtte identiteeti. Hea logo ei ole mitte ainult atraktiivne vaid omab ka praktilist ärilist eesmärki. Hea logo on rohkem kui lihtsalt kunstiteos.

Hea logo tegemine nõuab disainerilt loomulikku talenti ja arusaama logo ärilistest funktsioonidest. 
 
Hea logo peaks:
 
1. Eristama Sinu ettevõtet konkurentidest
Ära ürita jäljendada mõnda teist ettevõtet. Loo omale eristuv logo. Vähem kui 10 aastat pärast seda kui Coca-Cola loodi, sai Pepsi kuulsaks, kuna lõi omale eristuva kaubamärgi, selle asemel, et liidrit jäljendada.
 
2. Kasuta tähendusrikkaid värve
Erinevatel värvidel ja toonidel võib olla inimestele erinev mõju. Erinevaid värve seostatakse erinevate asjadega. Näiteks seostatakse rohelist värvi keskkonnaga ja see oleks sobiv toon Keskkonnaministeeriumile või Eesti Rohelisele Liikumisele. Samas seostatakse rohelist tooni ka näiteks merehaigusega, seega oleks see auto sisustuse värviks suhteliselt kehva valik.
 
3. Kasuta sobivaid fonte
Sulle võivad ju üldiselt meeldida silmatorkavad ja huvitavad fondid või naiselikud graatsilised fondid aga kui Sul on balletitrupp, siis peaksid vältima kohmakaid ja suuri fonte ning kui Sul on jalgpallitiim siis peaksid vältima graatsilisi ja õrnu fonte, isegi kui need on Sinu enda jaoks atraktiivsed.
 
4. Hoia asjad lihtsana
Sinu logol võib olla paar keerukamat detaili aga see peaks ikkagi olema piisavalt lihtne, et olla loetav ja meeldejääv.
 
5. Ole meeldejääv
Sinu logo peaks andma Sinu ettevõttest meeldejääva pildi. Järgmine kord kui klient vajab mõnda Sinu pakutavat teenust siis peaks ta Sind valima, kuna tal on meeles kes Sa oled ja millega Sa tegeled.
 
6. Väldi segavaid elemente
Logole pole vaja panna OÜ, AS, Inc jms detaile. Sellised detailid võib jätta firma dokumentatsiooni jaoks. Tasub vaadata ümbritsevate edukate ettevõtete logosid.
 
7. Võimalusel väldi tunnuslause lisamist logosse
Tunnuslaused on olulised osad ettevõtte imidžist aga need peaksid olema logost eraldi. Tunnuslause teksti suurus on logos niivõrd palju väiksem kui logo tekst, et selleks, et see loetav oleks peab logo alati suhteliselt suurelt olema kuvatud.
 

Huvi ja lisaküsimuste korral võta meiega ühendust!

 

Loe lisaks: