Kuidas oma ettevõttes ´´töötegija´´ positsioonilt edasi liikuda

pexels-photo-6230965

Mis Sa arvad, kes on kõige väärtuslikum (maakeeli: saab kõige rohkem nutsu) inimene filmi tegemisel? On see sisulooja/stoori kirjutaja? Kaameramees? Helimees? Näitlejad? Produtsent? Filmimeeskond? Keegi teine, kes on filmivõttel?

Tegelikult on selleks inimene, kes pole tõenäoliselt üldse filmivõttel ja ei ´puuduta´ seda filmi tegemist ise üldse – selleks on tegevprodutsent (Exec. Producer), ehk inimene, kes teeb filmi üldse võimalikuks – tema leiab produtsendi (kes palkab kõik vajalikud inimesed ja teeb filmi) ja otsib investorid ja on siis nn sidemees nende kahe vahel. Tema on ettevõtja.

Ettevõtja on see kes viib kokku kliendid (kellel on probleem, ülaloleva näite puhul investorid) talentidega (kes ´teevad´ lahendust)

Kui Sa oled töötajana oma ettevõttes ja soovid oma firmast midagi suuremat kasvatada kui töökohta siis tuleks hakata strateegiliselt tegutsema selles suunas, et asjad hakkaksid liikuma 🙂

Sina firma omanikuna ei peaks mõtlema, et Sa pead oskama kõike ise ´teha´. Kui klient tuleb Sinu juurde ja tahab Sinult midagi mida Sa isiklikult ei oska, siis Sina oled see kes otsib ja uurib, kes oskab seda asja teha. Küsid neilt hinna, kaua neil nt ajakulu on, mitu parandust see sisaldab jms (antud valdkonnale vajalikud täpsustused). Seejärel lähed selle hinnaga oma kliendi juurde, teed talle pakkumise 2x Sulle antud hind tööle + 30% kasum. Duubeldus on selleks, et kui töös tekivad probleemid, siis saad leida alternatiive jms. (Kasum vast selgitamist ei vaja)

Ja kui on tegemist suurema projektiga, kus Sul on vaja rohkem inimesi siis sama asja teed kõikide inimeste puhul kes on projekti kaasatud. Kui Sa ise endiselt oled seal projektis mingisuguse töötajana sees, siis Sa hinnastad selle töökoha samamoodi. Sa pead hakkama mõtlema, kui Sul oleks tiim e kui Sa peaks hakkama tööle võtma inimesi, siis Sa tõenäoliselt ei saa pakkuda oma asja selle hinnaga, mis praegu ja Sa ei saa ka mõtlema hakata inimeste palkamise peale kui Sa nt hetkel oled kliendi jaoks kokk-kondiiter-keevitaja ja Sa küsid temalt ainult kondiitri töö hinda (ja enamasti ilma mingi kasumita!)

Mõned abistavad küsimused – mis oskuseid mul oleks vaja, et ma saaksin nn tegevprodutsendiks oma valdkonnas? Millega ma tegelikult siis tegelema peaks? Mis tutvusi /liste potentsiaalsete töötajatega peaksin looma? Mis tegevusi on vaja teha?

Ja hinnastamise koha pealt – kujuta ette, et Sinu töö teeb ära tiim ehk mis on need ametikohad mida peaks looma, et Sinu praegune töö saaks kaetud? (ja Sina saaks tegeleda ainult firma arengu, kasvu, tutvuste, müügi jms teemadega.) mis oleks nende hinnasoovid tööle ja kuidas see Sinu praeguseid hindu muudaks? Vabandan pisut logiseva teemaarenduse pärast – mõtteid nii palju ja kõik tahab korraga välja voolata 😃aga loodan, et see jutt on kellelegi abiks 🙂

Vajad abi firma kasvatamisel või fookuse paika saamisel? Võta meiega ühendust!

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp