“Sooviks pakkumist brändile”, “Kas te saaksite palun öelda, kui palju umbes bränd maksab?”
Selliseid ja muu sarnase sisuga päringuid oleme me läbi aegade saanud kindlasti kümnetes kui mitte sadades, seega otsustasime, et räägime selle salapärase väljendi “BRÄND” ka eesti keeles selgemaks.
Inimesed kasutavad tihti väljendit Bränd, mõeldes hoopis logo disaini, tüpograafiat jm visuaalset identiteeti.
Mis siis tegelikult on bränd?
Räägiks kõigepealt, mida bränd ei ole:
+ Bränd EI OLE logo. (Logo on äri jaoks väga kasulik tööriist aga see ei ole bränd. Logo on brändi sümbol.)
+ Bränd EI OLE toode/teenus
+ Bränd EI OLE lubadus
+ Bränd EI OLE trükimaterjal jms
Bränd on REPUTATSIOON. See on inimese (kõhu)tunne Sinu toote, teenuse või firma suhtes. See on nende peas ja nende südametes.
Ja iga inimese jaoks on Sinu bränd midagi muud kui kellegi teise jaoks, st iga inimene loob Sinu brändist enda peas sellele oma tähenduse.
Bränd tekib Sinu (ettevõtte) tegevuse tulemusena, see ei ole ei see tegevus ise või nt logo. Kui Sul on uus ettevõtmine uue logoga, siis see logo ei tekita tõenäoliselt kelleski veel mingeid sügavamaid tundeid.
Seega kui Sul on juba ettevõte olemas siis mõtle hetkeks, mis reputatsiooni Sa oma toodete, teenuste, sõnumite, visuaalide, suhtumiste ja oma kultuuriga oled loonud?
Kõik- nii inimesed Sinu firmas, kui tegevused, tooted ja teenused, mõjutavad Sinu brändi, ehk selle reputatsiooni.
Sul on antud teema kohta täpsustavaid küsimusi? Saada meile oma küsimused meili teel ja võtame need teemaks esimesel võimalusel
Kui Sinu küsimus ei kannata oodata ja vajab vastust kohe siis HUGi äripool aitab Sind!